E-sports!
Ovo je fenomen o kojemu smo već pisali, međutim kako nam nadolazi event ove vrste odlučili smo vas malo podsjetiti na povijest i razvoj ove rastuće gamerske kulture.
E-sport može se definirati kao oblik sporta iako postoje kontroverze što se tiče toga da se tako klasificira. Tko bi rekao, jel.
Ovo je fenomen o kojemu smo već pisali, međutim kako nam nadolazi event ove vrste odlučili smo vas malo podsjetiti na povijest i razvoj ove rastuće gamerske kulture.
E-sport može se definirati kao oblik sporta iako postoje kontroverze što se tiče toga da se tako klasificira. Tko bi rekao, jel.
Najčešće organizirano igranje video igrica s više profesionalnih igrača i timova nazivamo e-sport.
Zbog tog cijelog strateškog planiranja, vježbanja i razmišljanja, pripadnici e-sporta žele da se isti proglasi sportom.
Najčešće video igre koje su povezane s e-sportom su real-time strateške igre, borbe, first-person shooter (FPS) i multiplayer online borbe u areni (MOBA).
Turniri poput The International, The League of Legends World Championship, The Battle.net World Championship Series, The Evolution Championship Series i The Intel Extreme Masters pružaju emitiranje uživo, nagradni fond i plaće natjecateljima.
Iako su organizirana online i offline natjecanja odavno dio kulture video igara, sudjelovanja i gledateljstvo na takvim događajima doživljavaju svoj val popularnosti od kasnih 2000.-tih i ranih 2010.-tih.
Dok su natjecanja 2000.-tih bila uglavnom između amatera, organizacija profesionalnih natjecanja i rastuća gledanost rezultirala je porastom broja profesionalnih igrača i timova te mnogo programera i developera video igara ugrađuju takve značajke u svoje igre kojima olakšavaju natjecanje.
U 2015. godini najuspješniji naslovi u profesionalnim natjecanjima video igara bile su sljedeće igre: Dota 2, League of Legends među MOBA igrama, kod FPS igara to su bile Counter-Strike: Global Offensive.
Ostale igre koje su dosta zaradile uključuju Smite, Starcraft 2, Call of Duty: Advanced Warfare, Heroes of the Storm i Hearthstone.
Zemljopisno, eSports natjecanja imaju korijene u razvijenim zemljama poput Njemačke.
Južna Koreja ima jednu od najbolje utvrđenih eSports organizacija koja službeno licencira profesionalne gamere (tzv. Cyber sportaše) od 2000. godine.
2013., profesionalni igrač Danny "Shiphtur" Le je postao prvi pro gamer koji je primio američku P-1A vizu, kategoriju koja je posebno određena za "međunarodno priznate sportaše".
Zajedno s Južnom Korejom, većina natjecanja odvijaju se u Europi, Sjevernoj Americi i Kini.
Procijenjeno je da bi e-sport sektor ove godine trebao proizvesti prihod od 621 milijuna dolara (po izvješću SuperData).
U 2013. godini, procijenjeno je da je oko 71,5 milijuna ljudi diljem svijeta gledalo neko natjecanje u video igrama. Sve veća dostupnost online streaming medijskih platformi, posebno Twitch.tv koji je postao središte za rast i promicanje eSports natjecanja. Demografski, Major League Gaming izvijestio je da su gledatelji oko 85% muškaraca i 15% žena, te da je 60% gledatelja u dobi od 18. i 34. godine starosti.
Unatoč tome nekoliko ženskih ličnosti u okviru eSporta su puni nade kako će prisutnost ženskih igrača biti sve veća.
ESports turniri su gotovo uvijek događaji u kojima se igrači pojavljuju pred publikom uživo. Turnir može biti dio većeg okupljanja, kao što Dreamhack ili natječaj može biti cijeli događaj, kao što su World Cyber Games. Natjecatelji prolaze nekoliko formata, ali najčešće su jednostruka ili dvostruka eliminacija. Natjecanja obično imaju sudce i djelatnike za praćenje varanja.
Za dobro ustrojene turnire, nagradni fondovi iznose i po nekoliko milijuna godišnje.
U svakom slučaju zaključak je da se radi o slobodno možemo reći industriji koja ima sve više poklonika i širi se mlađom populacijom poput požara.
Mi se veselimo našem RHG CS: GO turniru 23. i 24.4.2016.